Awak dan Emas




Lelaki: Awak, awak tutuplah aurat dengan sempurna.. memang awak dah tutup aurat tapi belum sempurna..saya xnak aurat awak terdedah.. saya sayangkan awak..berubahlah awak..

Perempuan: Saya memang nak berubah.. tapi...

Lelaki: Saya nak tanya awak.. mana awak nak.. awak nak saya sayangkan emas atau harta benda ataupun awak?

Perempuan: Mestilah saya nak awak sayangkan saya.. kenapa awak tanya camto..

Lelaki: Sebab saya sayangkan awaklah saya nak awak tutup apa yang perlu ditutup dengan sempurna. cuba awak fikir.. kalau emas.. saya boleh simpan, jaga , letak dalam bekas yang elok,tertutup rapi.. dan orang lain xnampak pun emas yang saya simpan to..saya xletak emas to dalam beg plastik jer...sape2 pun boleh tengok.. Inikan awak.. saya lebih sayangkan awak.. to sebab saya nak awak tutup aurat dengan sempurna.. saya nak aurat awak boleh lihat pada yang yang layak lihat jer.. saya nak awak jadi lebih dari emas saya...

Perempuan: terima kasih awak.. saya faham maksud awak.. saya akan buat yang terbaik dan berubah sebelum saya sah jadi isteri awak lagi..itu janji saya.. (saya juga nak berubah krn Allah bkn krn awak jer..InsyaAllah)

No comments:

Post a Comment